miércoles, 16 de enero de 2013

Reflexions sobre els tallers


REFLEXIONS SOBRE ELS TALLERS

 

En forma de conclusió de tots els tallers m’agradaria fer una petita reflexió sobre tot el que he aprés durant aquest semestre.
 

He de dir que partia de uns coneixements bàsics i en un principi, me vaig plantejar si seria capaç de dur el ritme d’aquesta assignatura.

Varen anar passant els dies i vaig descobrir que si volia aprendre, m’havia de posar les piles...Vaig agafar l’ordinador i taller per taller, programa per programa, eina per eina, ho vaig fer tot...tota sola...
 

Durant aquest semestre he passat moltes hores davant l’ordinador aprenent i descobrint coses noves. He trobat eines que m’han agradat moltísim i esper utilitzar-les en el futur i d’altres no m’han agradat tant, però així i tot, sé que poden tenir moltes utilitats a les aules.

Tota aquesta feina que he fet durant el semestre m’ha fet pensar en la importància de les TIC a l’escola.

Ara puc dir que les TIC són fonamentals en l’educació dels nostres infants. Sense les TIC un nin/a no seria capaç d’adaptar-se a la societat del futur.

Com mestres, hem de ser capaços de formar a nins/es competents en tots els àmbits, almenys fer tot el possible per aconseguir-ho. Tots som molts conscients de la importància de les TIC en una societat que evoluciona cada dia més.

En la era tecnològica que vivim els nins/es (normalment) coneixen moltes més eines que nosaltres i saben millor com utilitzar-les. Lligat al nostre projecte que fomenta l’ús de les TIC i l’aprenentatge de la llengua anglesa, he trobat un recurs pels mòbils que es diu:

shazam



Aquesta eina reconeix qualsevol, o pràcticament qualsevol cançó que estigui sonant, identifica l’autor i davalla la lletra original. Crec que aquesta eina és molt pràctica en l’època que vivim. La podem utilitzar a les classes d’anglès per poder treballar amb les lletres originals de algunes cançons.

No volem quedar-nos endarrerits, així que la formació dels mestres és fonamental.

No hem de rebutjar les noves tecnologies, ja sigui per desconeixement, desconfiança o por...les TIC poden convertir-se en una eina bàsica a les aules. Si som mestres és perquè hem decidit ensenyar i mai deixar d’aprendre, així que hem de fer tot el possible per adaptar-nos a la vida que ens envolta i a la que vindrà.

Jo estic molt orgullosa de tot l’esforç que he fet durant el semestre. Ha estat un procés de descobriment i superació. Si en un principi pensava que no era capaç d’estar al nivell, ara pens que puc estar perfectament a l’altura de les circumstàncies.

De vegades m’he sentit frustrada, confusa, dubtosa...he passat molt de temps cercant materials i explicacions, però he sabut sortir i he après. He construït uns aprenentatges que utilitzaré i de fet, ja he posat en pràctica amb la meva filla.  M’agradaria dur a les aules tot el que he après i compartir la meva experiència formativa.
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario